Український державний центр радіочастот протягом року виконував моніторинг якості електронних комунікаційних послуг на мережах мобільного зв’язку, його аналіз та оцінку, яка здійснюється на замовлення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК) згідно визначеного НКЕК Планового завдання на території України.

Відповідно до отриманих від НКЕК Планових завдань, Департаментом вимірювання телекомунікаційних мереж у 2023 році виконано роботи з моніторингу якості послуг мобільного зв’язку шляхом здійснення драйв-тестів на території населених пунктів з мешканцями від 2 до 10 тис. осіб, автомобільних доріг між ними та на міжнародних дорогах України.

Зведені показники з питань моніторингу якості послуг на мережах мобільного зв’язку:

№з/пПоказникЗначення
2022 рік2023 рік
1.Кількість областей на території яких здійснювався моніторинг1919
2.Кількість населених пунктів на території яких здійснювався моніторинг9761191
3.Загальна протяжність маршруту моніторингу по населеним пунктам та автомобільним дорогам між ними, км.97 927156 402
4.Кількість міжнародних доріг на яких здійснювався моніторинг2626
5.Загальна протяжність маршруту моніторингу по міжнародним дорогам, км11 43512 622
6.Загальна кількість здійснених тестів у НП та на автомобільних дорогах між ними81 748130 430
7.Загальна кількість здійснених тестів на міжнародних дорогах8 89410 252
8.Кількість виконаних аналізів результатів моніторингу за проведеними драйв-тестами54144

Як зазначають фахівці, відповідно до результатів драйв-тестів моніторингу якості у всіх постачальників електронних комунікаційних послуг більшість показників відповідають встановленим рівням, окрім показника «Відсоток викликів, які відповідають нормам за часом встановлення з’єднання, для національних викликів Qввчз» (через перевищення часу встановлення з’єднання більш ніж 10 сек.).

За результатами драйв-тестів моніторингу якості визначались та аналізувались проблемні ділянки, де значення показників якості не відповідали встановленим рівням. Інформація доводились до постачальників електронних комунікаційних послуг для вжиття відповідних заходів. Відповідно кількість проблемних ділянок, особливо в Київській, Львівській, Дніпропетровській областях зменшилась і рівні показників якості покращились.

У підсумковому звіті підрозділу УДЦР відмічається, що протягом року спостерігалась динаміка покращення значення показників:

Середнє значення показника «Відсоток з’єднань, що відповідають нормам за якістю передавання мовної інформації, для методів оцінки POLQA»;

«Середня швидкість передавання даних в напрямку від базової станції до кінцевого обладнання Vшв DL_HTTP»;

«Середня швидкість передавання даних в напрямку від кінцевого обладнання до базової станції Vшв UL_HTTP».

У 2023 році моніторинг якості електронних комунікаційних послуг забезпечив НКЕК і постачальників об’єктивною інформацією щодо стану якості електронних комунікаційних послуг на мережах мобільного зв’язку. Важливо зазначити, що виконання договірних зобов’язань УДЦР з НКЕК сприяє підвищенню якості послуг електронних комунікацій, які є сьогодні критично необхідні для українців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.