3 грудня ВРУ прийняла за основу законопроект 10257 про внесення змін до Митного кодексу щодо деяких питань адміністративної відповідальності за порушення митних правил, який було подано Кабміном ще у листопаді 2023 року.

Законопроєкт №10257 передбачає:


з метою забезпечення справедливого розгляду судами справ про порушення митних правил та можливості індивідуалізації адміністративного покарання встановлення нижньої та верхньої межі штрафів за вчинення правопорушень, передбачених частиною шостою статті 470, статтями 472, 476, частиною шостою статті 481, статтями 482, 483 та 484 МКУ, а також передбачення в санкціях статті 472, частини першої статті 482 та частини першої статті 483 МКУ альтернативної конфіскації товарів, транспортних засобів – безпосередніх предметів порушення митних правил;


визначення в МКУ переліку обставин, за яких провадження в справі про порушення митних правил не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю;


урегулювання питання передачі матеріалів справи про порушення митних правил до правоохоронних органів та їх розгляд судами у разі закриття кримінального провадження та повернення для розгляду в порядку адміністративного судочинства;


уточнення права особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, та її представника;


врегулювання здійснення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, перевірки законності та обґрунтованості постанови митного органу у справі про порушення митних правил, у тому числі уточнити підстави для скасування таких постанов, встановити п’ятнадцятиденний строк для розгляду скарги на постанову.

Крім іншого пропонується: ч. 2 ст. 462 Митного кодексу доповнити новою нормою, відповідно до якої у разі вчинення порушень митних правил, передбачених статтями 482 чи 483 МКУ, конфіскація як додаткове адміністративне стягнення може застосовуватись до:
1) товарів, транспортних засобів комерційного призначення – безпосередніх предметів порушення митних правил і транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу;
2) товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю;
3) транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу, чи товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Джерело: Данило Гетманцев, Голова податкового комітету ВРУ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.