З 1 серпня компанії можуть отримати статус офіційного надавача нефінансових послуг і працювати з банківськими API

Національний банк України затвердив Положення про порядок здійснення авторизації надавачів нефінансових платіжних послуг, а також відповідні зміни до реєстраційних процедур для платіжної інфраструктури. Відповідну постанову №81 від 25 липня 2025 року оприлюднено на сайті регулятора, вона набирає чинності з 1 серпня 2025 року.

Це черговий крок у впровадженні відкритого банкінгу — нової моделі фінансової взаємодії, за якої користувачі зможуть ініціювати платіжні операції або переглядати інформацію зі своїх рахунків через сторонні сервіси, але виключно за власною згодою.

Як це впливає на бізнес

Для компаній, які бажають надавати нефінансові платіжні послуги (наприклад, фінтех-сервіси з ініціювання платежів або агрегації банківських рахунків), Положення встановлює чіткий механізм входу на ринок. Тепер, аби отримати доступ до рахунків користувачів, таким компаніям потрібно пройти авторизацію в НБУ та бути включеними до Реєстру платіжної інфраструктури.

Це відкриває нові можливості для:

  • Фінтех-компаній, які отримують легальний доступ до банківських API;
  • IT-сектору, що може розробляти сервіси на основі даних про рахунки;
  • Бізнесу в цілому, який отримає ширший вибір платіжних інструментів, зручніші сервіси для інкасації, управління обліком і автоматизації транзакцій.

Водночас це підвищує конкуренцію на ринку платіжних послуг і стимулює банки модернізувати свої сервіси, аби не втратити клієнтів через більш інноваційних гравців.

Що цьому передувало

Визначення механізму авторизації є завершальним етапом запуску відкритого банкінгу в Україні, запланованого з 1 серпня 2025 року, згідно із Законом «Про платіжні послуги» та вимогами Директиви ЄС PSD2. НБУ поступово створює нормативну інфраструктуру для нового формату роботи:

  • Раніше затверджене Положення про відкритий банкінг (постанова №80) регламентувало взаємодію між учасниками (банки, сторонні надавачі, технологічні оператори);
  • Постанова №81 деталізує вимоги до надавачів нефінансових послуг, включаючи критерії ділової репутації керівників, перелік документів для авторизації, умови розширення чи припинення діяльності;
  • Також оновлено процедури реєстрації для технологічних операторів платіжних послуг, які забезпечуватимуть технічну інфраструктуру для API-взаємодії.

Джерело: ucai.com.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.