Цілі та напрямки роботи Комітету АПІТУ з дистрибуції та ЗЕД

Прийняті Комітетом АПІТУ з дистрибуції та ЗЕД, Протокол № 2/2025, від 23 квітня 2025
Затверджені рішенням Правління АПІТУ № 93/3 від 30 квітня 2025

Цілі та напрямки роботи
Комітету АПІТУ з дистрибуції та ЗЕД 

Місія Комітету

Консолідація зусиль бізнесу для розвитку в Україні дистрибуції товарів ІТ, споживчої електроніки і електротехніки (далі — товари) на засадах цивілізованих ринкових відносин, забезпечення рівних конкурентних умов, прозорості регуляторного середовища та впровадження європейських стандартів.

Напрямки роботи

  1. Сприяння боротьбі з нелегальним імпортом і контрафактом, ухилянням від сплати податків і зборів.
    • Сприяння державним органам у протидії незаконним схемам ввезення та реалізації товарів, включаючи контрафактні товари, товари, імпортовані із порушенням митного законодавства, ухиленням від сплати митних платежів, порушенням прав інтелектуальної власності.
    • Сприяння вдосконаленню митного контролю та механізмів верифікації вартості товарів.
    • Сприяння впровадженню механізмів електронного моніторингу руху товарів, зокрема з використанням технологій митного постаудиту та обміну даними.
    • Сприяння рівним умовам конкуренції на ринку та відповідальному ставленню до сплати податків та зборів, зокрема, але не виключно, ЄСВ, ПДФО і військового збору з повного розміру оплати праці, включно з преміями та подібними виплатами. 
  1. Регуляторне середовище і гармонізація законодавства
    • Підготовка проєктів законодавчих та нормативно-правових актів, спрямованих на розвиток ринку, зокрема державні програми цифровізації, освітні програми тощо
    • Усунення правових колізій, що допускають подвійне трактування та створюють умови для безпідставного адміністративного тиску на суб’єктів господарювання і сприяють проявам корупції з боку посадових осіб державних органів.
    • Адвокація гармонізації українського законодавства з європейськими нормами у сфері дистрибуції, торгівлі, митного, податкового та технічного регулювання.
    • Вдосконалення термінології, яка вживається в назвах товарів та їх описах. Сприяння використанню єдиних узгоджених з експертами ринку (чи залученими зовнішніми фахівцями) термінів (спільно з Комітетом з технічного регулювання)
  1. Зниження торгівельних бар’єрів
    • Зниження тарифних та технічних бар’єрів для доступу товарів на український ринок.
    • Визнання сертифікатів відповідності ЄС та міжнародних стандартів для спрощення митних процедур.
    • Оперативна реакція на технологічні зміни в характеристиках обладнання, своєчасні визнання та сертифікація таких змін (спільно з Комітетом з технічного регулювання)
  1. Моніторинг і аналітика ринку
    • Моніторинг та аналіз обсягів ринку – ввезення, виробництва та обігу товарів на території України.
    • Взаємодія з дослідницькими і експертними організаціями для проведення галузевих досліджень.
    • Розробка прогнозів розвитку ринку та оцінка впливу регуляторних змін на бізнес.
    • Моніторинг та аналіз набору даних, з переліком компаній ринку споживчої електроніки і електротехніки для цілей аналізу середньої зарплати, рівня сплачених податків.
  1. Етика бізнесу та конкурентне середовище
    • Сприяння впровадженню етичних стандартів 
    • Популяризація чесних (рівних) правил гри серед учасників ринку через механізми саморегулювання.
    • Протидія демпінговим схемам, які спотворюють конкурентне середовище.
    • Протистояння корупційним схемам та явищам в проєктному бізнесі та в інших сферах діяльності компаній галузі.
  1. Розширення співпраці з державними організаціями та об’єднаннями бізнесу для розробки, адвокації та лобіювання змін регуляторного середовища.

* * * * *