Ви є тут

Проблематика

Пропозиції АПІТУ до ЗУ "Про радіочастотний ресурс України"

В рамках співпраці АПІТУ з адміністрацією Президента України щодо спрощення дозвільної системи, яка реалізується ДП „УДЦР”, АПІТУ надала пропозиції по внесенню зміну до Закону України „Про радіочастотний ресурс України”, якими пропонує скасувати обов’язок імпортерів ввозити радіоелектронні засоби, випромінювальні пристрої та термінали на підставі дозволу про ввезення та сертифікату відповідності, а лише на підставі декларації виробника про відповідність.

АПІТУ направила пропозиції до проекту Порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну РЕЗ та ВП

05 жовтня 2012 на сайті НКРЗІ опубліковано проект Порядку ввезення та надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі- проект Порядку; див. http://www.nkrz.gov.ua/uk/1325601142/1339423716/

Перегляд чинного Положення про надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі - Положення) був, зокрема, зумовлений неодноразовими зверненнями АПІТУ до НКРЗІ та  Адміністрації Президента України, яка доручила НКРЗІ вивчити порушене питання. Однак, проект Порядку повторює недоліки чинного Положення та не містить норм, які б спрощували дозвільну процедуру з оформлення дозволу на ввезення РЕЗ та ВП. Зокрема щодо порядку оформлення дозволу на ввезення радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв та терміналів, оплати за такий дозвіл та повернення надміру сплачених коштів.

Три изъяна новых условий для IТ: мнение юриста

Хотя новые налоговые условия, заложенные законами об экономическом эксперименте в IT-индустрии (N8267 и N9744), можно расценивать как позитивные, с практической их реализацией могут возникнуть трудности. Такое мнение ЮРЛИГЕ высказал партнер ЮК "Трайдент" Дмитрий Гузий.

Положительно оценивая достаточно простые и понятные условия о размере ставок налоговых платежей, юрист отмечает практические трудности на этапе применения на практике новых положений. По его словам, определение налоговых операций, для которых применяются новые ставки, и критерии признания "субъектом хозяйствования индустрии программной продукции" частично несогласованны между собой. Кроме того, они не согласовываются с положениями законодательства в сфере интеллектуальной собственности, в частности авторского права, считает он.

Прес-конференція АПІТУ «Піратство загрожує реальному сектору економіки»

21 лютого 2012, в інформаційно-аналітичній агенції «УНІАН» відбулася прес-конференція АПІТУ «Піратство загрожує реальному сектору економіки». У прес-конференції взяли участь Елліна Шнурко-Табакова, голова Правління АПІТУ, Юрій Омельченко, керівник відділу інтелектуальної власності Microsoft Ukraine та Павло Миколюк, юридичний представник Adobe Systems Ink в Україні.

Присутність на прес-конференції представників 5 телеканалів — «1+1», «СТБ», «5 канал», «ТВІ», «Канал 24» свідчить про актуальність обговорюваної теми для суспільства.

Основний меседж прес-конференції був озвучений у виступі Елліни Шнурко-Табакової, яка підкреслила, що боротьбу з комп’ютерним піратством держава насамперед повинна почати з себе.

Див. також: «Щодо комп'ютерного піратства в Україні» — відкритий лист АПІТУ до органів державної влади (Адміністрації Президента, Кабмін, профільних Комітетів ВРУ і центральних органів виконавчої влади, Генпрокуратури).

США могут ввести санкции против Украины из-за интернет-пиратства

В связи с высоким уровнем пиратства в Украине, в начале января 2012 года Международный альянс интеллектуальной собственности (International Intellectual Property Alliance — IIPA) обратился к Торговой палате США с просьбой снять с Украины преференции беспошлинного воза отдельных групп товаров - сообщает AIN.UA с посыланием на текст обращения.

Компьютерную технику способную копировать информацию, могут обложить дополнительным налогом

В этот же список попадают материальные носители, такие как оптические диски. Такие нормы содержатся в проекте закона N6523 от 15 июня 2011 года, принятого в первом чтении 1 февраля 2011 года в ВР. Проект сегодня на пресс-конференции обсуждали представители различных отраслевых объединений, передает корреспондент ЛIГАБiзнесIнформ.

То, что сегодня коснется непосредственно импортеров, коснется каждого. В проекте есть глобальный пункт о том, что нужно ввести какой-то сбор для любой техники, которая в состоянии что-то скопировать. В первую очередь, это означает повышение цен для конечного потребителя. При этом не дается перечень того, что должно облагаться этим сбором", - отметила председатель правления АПИТУ Эллина Шнурко-Табакова.

Про реєстрацію декларації виробника про відповідність

АПІТУ часто наголошувала на необхідності скасування обов’язку реєстрації виробниками/імпортерами декларацій відповідності у органі з оцінки відповідності, оскільки вказана вимога суперечить європейській практиці та вимогам Директив ЄС. На наш погляд, це обтяжливі і необґрунтовані вимоги, які призводять до невиправданих додаткових витрат часу і коштів виробниками/імпортерами – суб’єктами господарювання на реєстрацію декларацій при введенні продукції в обіг.

АПІТУ пропонує запровадити перехідний період для застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання


АПІТУ звернулася до Кабінету Міністрів України, Ради підприємців при КМУ та Мінекономіки у зв’язку із вступом в дію з 1 січня 2011 року «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 785 (далі – «Технічний регламент з ЕМС»).
По-перше, норми Технічного регламенту з ЕМС не відповідають нормам Директиви Європейського Союзу з електромагнітної сумісності (далі – «Директива ЄС 2004/108/EС»), а деякі з них практично неможливо виконати як підприємствами-учасниками ринку, так і відповідним органами з оцінки відповідності. При цьому, якщо Технічний регламент з ЕМС не буде повністю гармонізованим з відповідними європейськими нормами, під загрозу буде поставлено підписання Україною Угоди щодо оцінки відповідності та прийнятності промислових виробів (АСАА), оскільки Технічний регламент з ЕМС, є одним з тих технічних регламентів, повна гармонізація яких вимагається при підписанні Угоди.

Відповідь ДПА у м. Києві щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з програмного забезпечення


АПІТУ отримала відповідь від ДПА в м. Києві на свої звернення щодо оподаткування ПДВ операцій із постачання послуг з програмного забезпечення („ПЗ”) та операцій ремонту і технічного обслуговування електронно-обчислювальної техніки (див. попередню статтю).

У своєму листі від 10.03.2011 №2303/10/31-606 ДПА в м. Києві роз’яснює, що послуги з надання правовласником ліцензії на використання ПЗ забезпеченням слід розуміти як послуги з надання майнових прав інтелектуальної власності на об’єкт інтелектуальної власності, які підлягають оподаткуванню ПДВ за правилами підпункту «а» пункту 186.3 ст. 186 ПК України.

Проблеми оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з програмного забезпечення


14 січня 2011 року Комітетом Асоціації підприємств інформаційних технологій України з програмного забезпечення проведено круглий стіл на тему: «Податковий кодекс України: оподаткування ПДВ операцій із постачання послуг з програмного забезпечення» у конференц залі Адріївський готелю "Хрещатик".

В круглому столі взяли участь представники компаній 1С Украина, АБІ Україна, АйБіЕм, Асбіс, АМИ, Асус, АУЭЛБУ, Бакотек, БМС Консалтинг, Верна, EPAM Systems, ЕсАй БІС, Комплексні Рішення, Літер, Майкрософт , Міратех, МONT Україна, Навігатор, Софтпром, ЕсАй БІС, ЦЕБИТ.
Запрошені:
- Віталій Окнов – завідувач сектору розвитку програмного забезпечення та інформаційних технологій Держкомінформнауки.
- Тетяна Зацерковна – партнер, генеральний директор ТОВ «ААН «СейЯ-Кірш-аудит».
- Дмитро Гадомський – ЮК «Арцінгер».

Велика кількість учасників (близько 50 осіб) і жвава дискусія підтвердили актуальність теми та необхідність подальшого обговорення піднятих на круглому столі проблем, в т.ч. з представниками компетентних органів державної влади.

Найгострішою проблемою учасники визначили відсутність чіткого окреслення терміну «послуги з постачання програмного забезпечення» (ст. 186.3), оскільки «операції з постачання цих послуг не є об’єктом оподаткування ПДВ» (ст. 196.1, 196.1.14).

Завдяки зусиллям АПІТУ імпортерам не потрібно отримувати висновки СБУ при імпорті побутової техніки та електроніки


Асоціація підприємств інформаційних технологій України отримала відповідь від Держмитслужби України на своє звернення від 16.11.2010 щодо висновків про неналежність продукції до спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації та товарів подвійного використання (див. нижче). У своєму листі від 10.01.2011 №11/6-10.18/271 Держмитслужба повідомляє, що при імпорті побутової техніки та електроніки широкого вжитку імпортерам не потрібно отримувати висновки СБУ ( див. також лист СБУ від 23.12.2010 № 18/3-11250).

16 листопада 2010 року АПІТУ звернулась до Кабінету Міністрів України та інших органів виконавчої влади з проханням вжити заходів для спрощення процедури митного оформлення побутової техніки, електроніки та інших побутових товарів широкого вжитку.

АПІТУ опонує намірам Держспоживстандарту запровадити подвійну сертифікацію товарів


У зв’язку із прийняттям Держспоживстандартом наказу від 22.09.2010 року № 425 «Про внесення змін до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» та наказу від 14.10.2010 року № 467 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів в Україні» Асоціація підприємств інформаційних технологій України звернулась до Кабінету Міністрів України та інших органів виконавчої влади з проханням спростити технічне регулювання.

Таке звернення АПІТУ зумовлене тим, що під сферу дії кожного із вищевказаних наказів Держспоживстандарту потрапила майже одна і та ж сама продукція з числа радіоелектронних та електропобутових виробів. Внаслідок цього, на продукцію, що присутня в обох списках, з 01 січня 2011 року замість одного документу (сертифікату відповідності), необхідно отримувати для митного оформлення при імпорті та подальшої реалізації два документи (сертифікат та декларацію про відповідність).

Сторінки

Підписатися на RSS - Проблематика