Ви є тут

Заява про відкликання ініціативи

Шановні панове!

Громадянська позиція, умови ведення легального бізнесу в країні, стан бюджету, необхідність змін існуючого стану речей, дозволяють піднімати іноді непопулярні теми.

Одна з них, з різних причин, викликала серйозне обговорення і негатив у суспільстві і дозволила, тим самим, привернути увагу до ще більш серйозних тем і коментарів з приводу трактувань частини пропозицій і ініціатив ассосіації

Правління АПІТУ заявляє:

1. Правління АПІТУ прийняло рішення просити Міністерство фінансів України призупинити законопроект про зниження ліміту на безмитне ввезення товарів в посилках, в зв'язку з необхідністю перегляду його в цілому, в тому числі з урахуванням можливості імплементації інших методів захисту потреб як споживачів, так легального ринку і держави

2. Наголошуємо, що основна мета ініціативи - створення рівних правил і умов для розвитку для українського (сюди можна віднести весь традиційний ритейл, легальний e-commerce, виробників різних товарів і т.д.) і закордонного бізнесу (в основному Alibaba, Aliexpress, Amazon, Ebay та ін.)

На поточний момент, ситуація з електронною торгівлею в Україні виглядає вкрай дивно. Вона безпідставно дає іноземним продавцям на внутрішньому ринку України істотні переваги перед вітчизняними. Будь-який іноземний інтернет-магазин, продаючи товар в Україну вартістю до 150 євро, звільнений від будь-яких акцизів, мит, зборів і податків на митниці.

В той час, вітчизняним магазинах, перш ніж покласти товар на свою полицю, необхідно сплатити і витрати на сертифікацію, інші дозволи, і акцизи, і мито, і ПДВ. Тобто, має місце дивна колізія, коли вітчизняний не те, що не захищений, а навіть дискримінований Українською державою.

3. Даний крок, також пов'язаний з вимогою гармонізації законодавства в частині транскордонної торгівлі в зв'язку з підписанням договору про Асоціацію між Україною та ЄС.

Процедури, пов'язані з доставкою, отриманням, сплатою ПДВ (податку на додану вартість) в частині перевищення ліміту, також повинні були б повторювати процедури, встановлені в ЄС. В частині сплати мита ніяких змін не передбачалося в принципі. Податковими агентами в такому випадку, виступають або самі інтернет-магазини (в разі реєстрації в країні одержувача посилки), або поштові оператори, котрі доставляють товар. Таким чином, безпосередньо сам одержувач не був би пов'язаний зі сплатою ПДВ і необхідністю заповнювати будь-які документи.

4. На сьогодні ця ініціатива перебувала в стадії обговорення з усіма зацікавленими сторонами (Міністерством фінансів, ДФС, Верховною Радою, поштовими операторами, інтернет-магазинами). АПІТУ готова, і буде завжди готова в майбутньому вислухати всі сторони, які будуть зацікавлені в розробці такого тексту Закону, який дозволить захистити не тільки вітчизняний бізнес, а й покупця. А в результуючому підсумку принести ще більшу користь кінцевому споживачеві.

5. Необхідно відзначити, що починаючи з 2014 року, саме АПІТУ системно виступала за рівні права для всіх, «обілення» всього ринку ІТ і боротьбу з контрабандою.

6. АПІТУ постійно звертала увагу ДФС і ДМСУ на недосконалість законодавства, що регулює норми провозу товарів в прикордонних зонах.

7. АПІТУ була першою громадською організацією, яка заявила про необхідність спрощення або скасування процедури сертифікації товарів, які вже мають сертифікати ЄС і США і збирається і в подальшому відстоювати процес дерегуляції даної процедури.

8. Реєстр авторських прав, про який так багато пишуть «захисники» інтересів звичайних громадян, не що інше, як поширений у всьому світі спосіб боротьби з контрафактним товаром, тобто з підробками. У випадку з Україною, саме він дозволив викорінити таке явище, як авторські права на масу звичайних речей, наприклад таких як планшет.

Що стосується прав на торговельні марки, то даний реєстр, жодним чином не перешкоджає можливості завозити оригінальний товар неофіційними постачальниками торгової марки. В цьому випадку, в першу чергу страждають пересічні споживачі, купуючи товар, як мінімум без офіційної гарантії виробника і можливості захистити свої права у випадку з неякісним товаром.

9. АПІТУ в даний час активно відстоює скасування мита і акцизу на весь ряд товарів категорії електротранспорт, у тому числі споживчий електротранспорт і електромобілі. Таким чином даючи кінцевому споживачеві можливість придбати легальну продукцію з істотною економією.

10. Ми розуміємо, що вищевказана ініціатива АПІТУ щодо зниження ліміту для поштових відправлень, яка вже відкликана для перегляду, викликає поточну негативну реакцію у багатьох з різних причин, але продовження практики, що склалася на вітчизняному ринку, призведе до руйнації національного роздрібу, збитків для виробників різних товарів і погіршення інвестиційного клімату. Наслідок усього цього – зростання безробіття і скорочення доходів бюджету, і це в кінцевому підсумку, торкнеться тих же рядових українців і призведе до ще більшого зубожіння суспільства.

І останнє, наприклад, тільки три компанії-члени АПІТУ — ERC, MTI та Інвестком за минулий рік заплатили в держбюджет податків, мит і зборів у сумі понад 3 мільярди гривень. У цьому році сума сплачених податків зросте ще в більшій мірі. Ці гроші вже пішли на зміцнення обороноздатності нашої країни, на пенсії людям похилого віку, на субсидії для малозабезпечених верств населення, на навчання наших дітей у школах, на нові дороги, лікарні і на багато іншого, без чого неможливо уявити собі нормальне життя в повноцінній державі.

Ми впевнені, що тільки взаємодія всіх складових громадянського суспільства зможе вибудувати цивілізовану державу Україна з необхідним рівнем економічних свобод громадян та бізнесу.

Правління АПІТУ